6 důvodů, proč jsou papírové vizitky stále IN
6 důvodů, proč jsou papírové vizitky stále IN
Mohlo by se zdát, že v dnešní digitální době je papírová vizitka již přežitek. Zdání však klame, některé věci totiž nestárnou a jen těžko se nahrazují. Podívejme se společně na důvody, proč se bez klasické vizitky neobejdete.
1. Jednoduchost
Napadá Vás rychlejší a jednoduší způsob, jak si vzájemně předat kontakt? Asi ne, že? Těžko si lze představit dva manažery, kteří by si vzájemně předkládali telefony. Samozřejmě i to je možné, ale profesionálně vytvořená vizitka je tak nějak osobnější a předat ji z ruky do ruky je otázka velmi krátkého okamžiku. V jednoduchosti je totiž nejen krása, ale pojí se s ní i úspěch.
2. Hmatatelnost
To, čeho se můžeme dotknout, se nám lépe vryje do paměti. Nejinak je tomu i s vizitkou. Kousek papíru s kontaktními údaji na osobu, s níž jsme právě hovořili, nám pomůže si ji lépe zapamatovat a vybavit si příslušné emoce. Doplníte-li vizitku navíc svou fotografií, máte vyhráno, lidé si spojí kontakt s vaší tváří. Hmatatelné věci tu budou vždy, bez ohledu na nezastavitelný technologický pokrok. Na klasické knihy nedáme dopustit, a čím dál více lidí si nechává digitální fotografie tisknout, protože mít je jen elektronicky prostě není ono. Ne, není to retro, zkrátka si potřebujeme na věci sáhnout.
3. Kontakt vždy po ruce
Není nic snadnějšího, než mít v kapse vizitku a v případě potřeby ji nabídnout. Nevíte, kde všude narazíte na potenciálního zákazníka. Určitě znáte situace, kdy se s někým bavíte o svém byznyse a dotyčný by se rád dozvěděl více a případně vás později kontaktoval. V dnešním přetechnizovaném světě, kdy jsme přehlceni informacemi všeho druhu, je předání vizitky geniálně prosté a na osobních setkáních nezbytné. Vyhnete se také trapasům, kdy si na konci delšího jednání zaboha nemůžete vzpomenout na něčí jméno.
4. Ovlivněte první dojem
Dobře zpracovaná vizitka dělá divy a může vám přihrát nejednoho klienta. Mezi neustále rostoucí konkurencí je potřeba být vidět a zaujmout. Na vizitku byste proto měli nahlížet jako na součást své image. Vizitka spoluvytváří první dojem, měla by být moderní, reprezentativní a sladěná s vaší firemní identitou. Neměli byste její výrobu podcenit, a raději ji svěřit odborníkům, tedy nejlépe zkušenému grafickému studiu. Tlusté, tenké, oboustranné, barevné, černobílé, s laminací či bez, ale vždy kvalitní, nabízí např. ateliér a zároveň tiskárna ART D. Nezapomeňte, že není vizitka jako vizitka a na první dojem máte jen jeden pokus. Čím více vizitka upoutá, tím snadněji si vás lidé zapamatují. Možností je celá řada, můžete zvolit hrubší nebo naopak jemnější papír, plastické písmo, takže bude zapamatovatelná i hmatem. A hmat je, jak již víme, spojen s emocemi. Typ i styl vizitky záleží na vaší profesi, s čímž vám nejlépe poradí profesionální grafik.
5. Nenahraditelnost
Pro některé profese jsou papírové vizitky nepostradatelné. V některých oborech jde o zvyk, jinde o naprostou nutnost. Řemeslníci, sociální pracovníci či zaměstnanci státního sektoru bez klasické vizitky neudělají ani krok. Opravdu ne každý smrtelník má chytrý telefon a skvěle se orientuje v moderních technologiích. Ale používají je i ti, kteří se v nich orientují velmi dobře, právě pro onu jednoduchost a rychlost předání. Papírová vizitka je univerzální a vždy připravená k použití.
6. Vhodný doplněk k informačním technologiím
Papírové vizitky lze doplnit o QR kód, který oceníte pro jednoduché uložení dat. Jméno, telefon, email či adresu lze pak pomocí mobilního telefonu s QR aplikací převést do kontaktů chytrého mobilu. Tradiční vizitka tak získává kromě výše zmíněných výhod ještě něco navíc.