Zobrazit menu

Hlavičkové papíry, přežitek nebo nutnost?

Art D,

Hlavičkové papíry, přežitek nebo nutnost?

Možná přemýšlíte o tom, jestli jsou hlavičkové papíry v dnešní době ještě potřeba, zda už se nejedná spíše o přežitek z dob minulých. Vězte, že hlavičkový papír je pro firmu stále důležitou součástí její identity. Podporuje profesionální dojem při obchodní korespondenci, která má pro firmu stejnou váhu jako osobní setkání.

Proč používat hlavičkový papír

Firemní hlavičkový papír je tedy důležitou součástí prvního dojmu. Kvalitní zpracování podpoří jednotný firemní vzhled a kromě nepopíratelného estetického hlediska dodá firmě punc profesionality. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak obálka s logem společnosti.

2016/pr-clanky/hlavickove-papiry-prezitek-nebo-nutnost1.jpg

Co má hlavičkový papír obsahovat?

Na hlavičkový papír neodmyslitelně patří logo. Dále by měl obsahovat základní informace o společnosti, o zápisu do obchodního rejstříku, IČO, DIČ a samozřejmě nezbytné kontaktní informace, jako je e-mail, telefon a adresa. Umístění dalších doplňujících informací je už pak na firmě samotné. Rozhodně by ale neměl chybět nějaký grafický prvek, který ladí s celkovou firemní identitou.

Možnosti použití

Hlavičkový papír si můžete nechat natisknout na míru v profesionální tiskárně. Nespornou výhodou je jistota kvality tisku i papíru. Budete-li totiž tisknout na levný a nekvalitní papír, může dojít k narušení zamýšleného vzhledu barev, rozmazávání a dalším nežádoucím komplikacím. V profesionální tiskárně si lze nechat papíry natisknout, ať už barevně nebo černobíle, a pak už je nadále používat dle potřeby jako náplň ve vaší tiskárně. Cena za jeden hlavičkový papír pak výrazně klesá při větším počtu kusů. Je tedy bezpochyby výhodnější nechat si natisknout papíry ve větším množství. Pro větší firmy a velké korporace je předtisk hlavičkových papíru takřka nutností.

2016/pr-clanky/hlavickove-papiry-prezitek-nebo-nutnost2.gif

Další možností je nechat si od grafického studia vytvořit jen vzhled, a pak tisknout na čistý papír ve vlastní tiskárně jak design, tak obsah. Je však potřeba být vybaven solidní tiskárnou, která tiskne kvalitně a až do okrajů. Jinak může celkový dojem přijít vniveč.

Hlavičkový papír můžete samozřejmě používat i v elektronické podobě, což je dnes celkem běžná záležitost.

Shrnutí:

• Hlavičkový papír je i v dnešní digitální době důležitou součástí firemní identity
• Spoluvytváří první dojem při korespondenci a přispívá k dobrému mínění o firmě.
• Profesionálně zpracovaný a kvalitně vytištěný hlavičkový papír – estetické hledisko a sjednocený firemní vzhled.
• Hlavičkové papíry si můžete nechat hromadně vytisknout u profi tiskárny – cena za kus klesá s vyšším množstvím.
• Můžete si nechat vytvořit jen design a papír si tisknout sami – musíte však mít kvalitní tiskárnu