Zobrazit menu

Jak vyrobit úspěšný leták

Art D,

Jak vyrobit úspěšný leták

Leták je nejrozšířenější forma reklamy, která je dostupná pro každého. Jedná se o mnohem levnější způsob propagace, než jakou je všudypřítomná reklama na internetu. Navíc, přestože to tak někdy vypadá, nežijeme pouze virtuálně a dobře vytvořený leták si lidé rádi odnesou domů. Jak by měl kvalitní leták vypadat a co by měl obsahovat? Čeho se při jeho tvorbě držet, aby neskončil zmačkaný v koši, ale splnil svůj účel? Povíme si v našem článku.

2016/pr-clanky/jak-vyrobit-uspesny-letak-l2.gif

Buďte pozitivní a praktičtí

Nejen v běžném životě, ale i při tvorbě letáku se vyplatí být pozitivní. Ať už je váš obor a cílová skupina jakákoli, soustřeďte se na pozitivní oslovení. Negativní emoce sice mohou také působit, ale spíše opačným způsobem. Vylaďte se tedy na pozitivní sdělení a popište uživateli přínos vaší nabídky. Informace na letáku musí být také praktická, text by měl být stručný, jasný a zároveň poutavý pro vaši cílovou skupinu. Koncentrujte se na to, koho chcete oslovit a co mu sdělit.

Vyzvěte letákem k akci

Z textu musí být jasné, co má dotyčný udělat. Má si něco koupit? Někam se přijít podívat? Dorazit na chystanou výstavu, akci, koncert? Řekněte mu to! Nezapomeňte připojit nezbytné informace, jako je kontakt, adresa či web. Je-li na letáčku prostor, účinná je mapka s vyznačeným místem. Má-li leták uživatele přivést na vaše webové stránky, připojte QR kód, jehož prostřednictvím lze kontakt uložit do mobilu. Přirozeně by nemělo chybět časové ohraničení, tedy doba, kdy či dokdy má oslovený někam přijít, něco si koupit apod., prostě provést onu akci, k níž ho letákem vyzýváte.

Pěkný vzhled letáku je nezbytnost

Vzhled letáku je klíčem k jeho úspěšnosti. Dodržíte-li všechno výše uvedené, ale zanedbáte přitom vizuální stránku věci, můžete to rovnou zabalit. Ideální velikost letáku je A5, aby se dal snadno založit do kabelky, kapsy či třeba mezi listy rozečtené knížky. Upoutá velký nadpis či slogan, na nějž je ideální použít dominantní a dobře čitelný font. Leták by neměl být graficky ani textově přeplácaný, v jednoduchosti je krása, doporučujeme tedy spíše čistý styl. Pokud je to potřeba, lze využít obě strany papíru. Kvalitní provedení, nápad i vtip, dobře zvolená typografie… To vše hraje roli v tom, zda váš leták oslaví úspěch, nebo poletí do koše. Na škodu není ani vytvořit více verzí téhož letáku.

2016/pr-clanky/jak-vyrobit-uspesny-letak-l1.gif

Zdá se vám to moc složité? Nebojte se o pomoc požádat zkušené grafické studio, které vám poradí s vizuální i obsahovou stránkou. Aby byl váš letáček úspěšný, promyslete také jeho distribuci.

Co by tedy zdařilý leták neměl postrádat?
• pozitivní oslovení
• praktický, jasný a stručný text
• výzvu k akci
• časové určení
• poutavý vzhled