Zobrazit menu

Jak vytvořit krásnou výlohu?

Ondřej Černý,

Jak vytvořit krásnou výlohu

Výloha prodává, ačkoli mnoho obchodníků tuto skutečnost opomíjí. Dobře naplánovaný vzhled výlohy je esem v rukávu pro přilákání zákazníků. Aby vaše výloha měla úspěch, držte se následujících doporučení.

2016/pr-clanky/tisk-a-vyroba-vyloha-do-restaurace-tiskjednodusecz-art-d-1.gif

Méně je více

Pravidlo, že méně je někdy více, platí v designu obecně, v dekorování výloh pak dvojnásob. Neznamená to ovšem, že má prostor výlohy zet prázdnotou, spíše ho musíte využívat s rozmyslem a nepřeplácávat.

Lesk jako blesk

Sebekrásnější výloha nebude nic platná, zanedbáte-li čistotu. Je přirozené, že když kolem výlohy procházíte každý den, přestáváte vnímat detaily. Občas se zastavte a na výlohu a se podívejte s patřičným odstupem a ze vzdálenosti, z jaké ji vidí zákazník. Všimnete si předtím neviděných šmouh, vyšisování od slunce a dalších nedostatků, které si žádají nápravu.

Aktualizujte

Jak často je třeba výlohu měnit, závisí na druhu nabízeného zboží či služeb a na lokalitě. Ve větším městě na rušné ulici nemusíte výlohu aktualizovat tak často, zatímco u obchodu v maloměstě, kde je počet potenciálních zákazníků omezený, se výloha se rychleji okouká a častější obměna přijde vhod. Ať už tak nebo onak, minimálními mezníky k proměně dekorací ve výloze jsou roční období, Vánoce a Velikonoce. Dále pak záleží, které události jsou během roku pro váš prodej zásadní – může to být návrat do školy, začátek turistické sezony, svátek zamilovaných či třeba Halloween. Pomoci s aktualizací výlohy vám můžou originální polepy a dekorace související s příslušným ročním obdobím či událostí.

Promyšlený koncept

Ideální je, když máte vytvořený promyšlený koncept, jak budete výlohu v průběhu roku obměňovat. Celkovou koncepci je dobré svěřit odborníkovi, který vymyslí dobrý základ. Dílčí výměny pak bez problému zvládne provést šikovný prodavač. Velmi snadno se dá výloha pozměnit s použitím dekoračních samolepek.

Dobré osvětlení

Pěkná výloha si žádá nejen čistotu, ale i dobré osvětlení. Pracujte s prostorem – promyslete materiály pro vystavení, zvažte, co umístíte do popředí a tomu uzpůsobte i nasvícení.

Dejte do toho emoce

Vaše výloha by měla zákazníka oslovit, je tedy nutné se zamyslet nad vaší cílovou skupinou. Pokud se totiž budete snažit upoutat všechny, minete se účinkem. Navíc by aranžmá výlohy mělo mít atmosféru, vyprávět příběh a zároveň poskytovat relevantní informace. Důležité jsou detaily, promyšlená výzdoba i výběr barev.

2016/pr-clanky/tisk-a-vyroba-vyloha-do-restaurace-tiskjednodusecz-art-d.png

Návaznost na obchod

Aranžmá výlohy by mělo ladit se vzhledem a náladou vnitřku obchodu. Zboží, které se do výlohy rozhodnete umístit, by mělo být snadno k nalezení také uvnitř. Přemýšlejte jako zákazník a dívejte se na výlohu i obchod jeho očima.

Shrnutí: Co by krásná výloha neměla postrádat?

• jednoduchou výzdobu, protože méně je více
• musí být čistá, nesmíme zapomenout na pravidelný úklid
• pravidelnou změnu výzdoby
• atmosféru, která se hodí ke konceptu podniku
• měla by lákat ke vstupu

Chci si nechat vyrobit krásnou výlohu PVC samolepky na výlohu