Zobrazit menu

Jak využívat kupony a slevové poukázky?

Art D,

Jak využívat kupony a slevové poukázky?

Získat a udržet si zákazníka není snadné, nezřídka je to přímo boj. V tomto konkurenčním boji lze využívat řadu účinných prostředků, jak zákazníka přilákat, udržet si ho a hýčkat. Jinak riskujete, že odejde jinam, kde se o něj budou starat lépe. Jednou z možností je využití kuponů na slevu a slevových poukázek, případně věrnostních kartiček, kdy zákazník například po desátém nákupu získává příjemný bonus zdarma. Jde o to, přesvědčit a motivovat zákazníka, že nakupovat u vás má smysl, protože bude odměněn.

2016/pr-clanky/kupony-a-slevove-poukazky.jpg

Pro vás to zase znamená, že vám zákazník zůstane věrný a radost mu udělá nejen samotná sleva, ale také pocit, že si ho vážíte. Slevový kupon také může přesvědčit nerozhodnutého zákazníka, aby nakoupil právě u vás. No zkrátka nekupte to, když je to v akci, že?

Tištěné, virtuální i grafické – různé podoby kuponů

Slevové kupony mohou mít nejrůznější podobu. V případě e-shopů jsou kupony zpravidla jen virtuální a berou na sebe podobu například číšelného kódu nebo hesla. Jindy jsou vyvedené i graficky a zákazníkům jsou nabízeny na sociálních sítích, zasílány e-mailem k případnému vytištění nebo prostřednictvím bannerové reklamy. Mohou se také objevit v tištěné inzerci, nebo jsou posílány již zaregistrovaným zákazníkům poštou domů. V tištěné podobě je lze také distribuovat zákazníkům či partnerům na nejrůznějších akcích, veletrzích či prezentacích.

2016/pr-clanky/kupony-a-slevove-poukazky2.jpg

V kamenných obchodech se běžně uplatňuje praxe, že zákazník, v případě zájmu, získá při prvním nákupu věrnostní kartičku, na níž jsou mu odškrtávány jednotlivé nákupy. Po vykonání třeba deseti nákupů ho pak čeká atraktivní bonus zdarma. Koho totiž nenaláká desátá káva zdarma či výrazná sleva při dalším nákupu? Skupina zákazníků reagujících na slevy je totiž velmi široká a rozpíná se napříč různými příjmovými skupinami.
Slevový kupon také může být kompenzací za nějakou vadu či nepříjmenost. Ačkoli se vám nejprve může zdát, že se to nevyplatí, možná se vám tak zákazníka podaří udržet a také ho odradit od toho, aby o vás napsal nějakou nepěknou recenzi či o vás nehezky mluvil mezi známými.

2016/pr-clanky/kupony-a-slevove-poukazky3.jpg

Co by na slevovém kuponu nemělo chybět?

Slevový kupon by určitě měl být nějak časově omezený, což zákazníka ponoukne k akci. Také, abyste se nezruinovali, měli byste slevu omezit jen na určitý okruh zboží, které si můžete dovolit zlevnit. Slevový kupon by mělo být možné uplatnit pouze na zboží, které již není v nějaké jiné akci. Další možností je slevu uplatnit až od určité výše nákupu, případně si zákazník může postupně sbírat body, a na konec je jeho odměnou sleva či dárek. Slevu lze také rovnou pojmout jako konkrétní částku a zákazník tak hned ví, na čem je. Výši slevy je také možné označit v procentech.

Shrnutí:

• Zákazníků si važte a pečujte o ně. K tomu vám pomůžou odměny ve formě slevových kuponů, poukázek či věrnostních kartiček.
• Slevový kupon by měl být časově omezen a měl by být uplatnitelný jen na určitý okruh zboží.
• Sleva může být uplatnitelná hned nebo při minimální výši nákupu.
• Slevu lze specifikovat v procentech nebo konkrétní částkou.
• Kupony mohou být jen virtuální (kód, heslo), mít grafickou podobu (na facebooku, e-maily, bannery), tištené kupony lze zákazníkům či partnerům rozdávat na akcích.